Pisang Kena Campak

Tiga pemuda telah ditangkap dan dihadapkan ke mahkamah atas sebab berkelakuan tidak senonoh di Zoo
Negara. Dlm perbicaraan tersebut, Hakim bertanyakan kpd pemuda2 itu.

Hakim   : Kamu bertiga didapati bersalah krn berkelakuan tidak senonoh di Zoo Negara tempoh hari.
          Jadi saya ingin Tanya nama kamu dan apakah tuduhan kamu.

Pemuda 1: Nama saya Ali. Saya ditangkap kerana dituduh mencampak pisang ke dalam kandang gajah.

Pemuda 2: Nama saya Abu. Saya dituduh membantu Ali mencampak pisang ke dalam kandang gajah.

Hakim   : Kamu wahai pemuda ketiga? Siapa nama kamu dan apakah kaitan kamu dengan mereka berdua ini?

Pemuda 3: Saya tuan hakim? Em nama saya Pisang. Sayalah yang kena campak ke dalam kandang gajah itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih akan komen anda!!!^__^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...